תגיות

, , ,

אַבּי אבֶּרנתי הגיעה לקולג' יחד עם חברתה הטובה ביותר אמריקה כדי להתרחק מעברה ולהתחיל מחדש. אמריקה פוגשת את שפלי כמעט מיד והם הופכים לזוג. כשהשניים יוצאים לראות קרב מחתרתי הם מצרפים אליהם את אבי. אחד המתמודדים בקרב הוא טרביס מדוקס, חתיך שרירי, קשוח ומכוסה קעקועים וכמובן שהשניים נמשכים זה לזה. אבי אמנם יודעת שהיא צריכה להתרחק ממנו אבל ניסיונותיה להתעלם מקסמיו דווקא מושכים אותו. לאחר שטרביס מבסס איתה קשרי ידידות (ובכך מסייעת לו העובדה ששפלי הוא הבן דוד שלו ושותפו לדירה) עוברות אמריקה ואבי לדירה של הגברים בגלל דוד מים חמים שלא עבד במעונות שלהם. כשמגיע זמנה של אבי לעזוב, מציע לה טרביס התערבות שאם ינצח בה היא תשמור אותה לצידו. נחשו מי ניצח בהתערבות… אסון יפהפה

לספר קוראים 'אסון יפהפה'  והשם מוסבר כאשר חברה אומרת לאבי שהיא וטרביס הם כמו אסון ואבי עונה כן, אבל אסון יפהפה. אני חייבת להסכים עם האסון אבל בהחלט לא עם היפהפה. אבי, הגיבורה, חוגגת במהלך הספר יום הולדת 19 ומערכת היחסים הטוטאלית הזו היא לא דבר שאני הייתי מאחלת  לנערה. טרביס הוא גבר רכושני ואלים, אומנם לא כלפי נשים, אך הוא מביע את רגשותיו בידיים גם מחוץ לזירה ואבי רק מוציאה ממנו את האלימות עוד יותר. כך שאני לא ממש תמכתי בזוג. והעובדה שגם הגיבורה בעצמה ברגעי הצלילות מודה שמערכת היחסים הזו היא אסון (בעודה מודאגת שהיא מדרדרת אותו) לא גרמה לי להרגיש יותר טוב בקשר לזה.

עם זאת, מערכות יחסים טוטליות הן הקטע כרגע ומי שמערכת יחסים כזו לא מפריעה לו מן הסתם ייהנה מהספר משום שמדובר במבנה מוכר וחביב של רומן, עם כל סממני הז'אנר (כולל החבר ההומוסקסואל והחברה הטובה והנאמנה) ובניגוד לספרים דוגמת 'אהבה ברחוב דבלין' תיאורי הסקס מתונים ונקיים מאוד, דבר שמהווה חידוש מרענן. 

ואם אכן נהנתם, תשמחו לשמוע כי 'אסון יפהפה' הצליח עד כדי כך שהצדיק הוצאת ספר נוסף המתאר את האירועים מנקודת מבטו של טרביס וכן נובלה המרחיבה על אירוע חשוב המופיע בספר. 

אסון יפהפה, ג'יימי מקגווייר, מאנגלית: מונה גודר, כנרת, זמורה-ביתן, 367 עמ'