תגיות

, , , , , , ,

הלן המילטון בת השש עשרה תמיד ידעה שהיא שונה מכולם. זה לא רק שהיא גבוהה יותר מבנות גילה, או שהיא מהירה וחזקה יותר מכל הסובבים אותה, או שהחושים שלה יותר חדים, זה החלומות המציאותיים להפליא על הליכה בשממה מהם היא מתעוררת בסדינים מלאי חול והתקרית המפחידה בה גבר שהטריד אותה נעלם והותיר רק ריח חרוך. הלן לא יודעת למה היא שונה, ולכן היא פשוט מנסה להסתיר זאת ככל האפשר.

והיא עוד איכשהו מצליחה, עד שמשפחת דלוס עוברת לאי בו היא מתגוררת, והיא נתקפת בדחף כל כך עז מקולליםלפגוע בהם עד שהיא מנסה לחנוק את לוקאס – אחד מבני דלוס שלומדים איתה בבית הספר – בזמן ההפסקה לנגד שלל עדי ראייה. אך במפתיע לוקאס חזק בדיוק כמוה ומסוגל להגן על עצמו…

המפגש עם משפחת דלוס אמנם מושך תשומת לב בלתי רצויה, אך הלן מגלה את המקור לכל צרותיה – היא חיה בטרגדיה יוונית! (או הגרסה של ג'וזפין אנג'ליני לטרגדיה יוונית). מתברר שהלן היא צאצאית לאחת מארבע משפחות שמקורן באלים היוונים, אשר פתחו במלחמת טרויה שכמעט והרסה את העולם. כדי להבטיח שלום עולמי, נוצרה שנאה קיומית בין המשפחות, אותה מחזקות אלות הגורל שמתערבות תדיר בגורל המשפחות, וככל הנראה, יש לאלות הגורל תוכניות גם לגבי הלן ולוקאס, שעד סוף הספר ירצו להיות ביחד כמעט כמו שבתחילתו רצו לרצוח זה את זה.

המשפט : "המיתולוגיה המודרנית מעולם לא היתה סקסית יותר!" על הכריכה האחורית גרם לי להרגיש כל כך… מבוגרת, *אנחה*… אני זוכרת את הימים בהם אף אחד לא היה מעז לנסות למכור ספר שפונה לבני נוער בהבטחה שהוא סקסי. ו"מקוללים" דווקא חף באופן מפתיע מתיאורים גרפיים, ואפילו מסקס.

כן, זוהי עוד פנטסיה רומנטית לבני הנעורים שבה גיבורה מושלמת מתאהבת בגיבור מושלם רק כדי לגלות שהגורל נחוש בדעתו להפריד ביניהם, לפחות עד הספר האחרון בסדרה. אם אתם אוהבים את הסגנון הזה – אם אהבתם את סטפני מאיירס וורוניקה רות' לדוגמה- סביר להניח שתיהנו גם מזה. לכל השאר – "מקוללים" נאמן לז'אנר שלו, בעלילה יש אפילו יותר חורים מהרגיל, וכמובן, אין מה להשוות בין הספר לסיפורי המיתולוגיה היוונית (המופלאים – באמת! מומלץ לקרוא!), אבל אנג'ליני שבתה את ליבי כשהיא הסבירה למה כל הגברים נופלים לרגלי הגיבורה שלה (אין להם ברירה, זה חלק מהכוחות שלה וזה לא בהכרח מונע מהם לנסות לפגוע בה) והוא קצת פחות מעצבן מהרגיל.

מקוללים, ג'וזפין אנג'ליני, מאנגלית: יעל ענבר, מטר, 395 עמ' – ספר ראשון בסדרה